PolyOS Release 4.4.2 ist hier – Maintenance Releases

Poly hat vor Kurzem das PolyOS Maintenance Release 4.4.2 veröffentlicht. Alles was es dazu zu wissen gibt, wie immer hier im Blog.

Release 4.4.2

Build Number4.4.2.434042
Release Datum: März 2025
Release Notes


HowTos:


Das Upgrade beinhaltet die folgenden Software Versionen und Upgrades für Peripherie:

  • Poly VideoOS Lite 1.4.2 for Poly Studio V52
  • Poly TCOS 6.4.2
  • Poly Microphone IP adapter 3.0.1
  • Poly IP table microphone 3.0.0
  • Poly EagleEye Cube USB camera 1.3.1
  • Poly Studio E70 camera 1.11.2
  • Poly Studio E60 camera 1.1.3.6
  • Poly modular room switch 1.6.0

Wichtige Hinweise vor dem Update:

  • Poly VideoOS 4.3.x wird nicht für Poly Studio X72-Systeme unterstützt und steht für diese weder auf dem Poly Update Server, in Poly Lens, der Zoom-Geräteverwaltung noch im Microsoft Teams Admin Center zur Verfügung.
  • Poly Studio G62 wird mit Poly VideoOS 4.1.5 ausgeliefert. Poly empfiehlt dringend, das System im Rahmen des Einrichtungsvorgangs sofort auf die neueste Version zu aktualisieren.
  • Poly Studio X52 wird mit der Software Poly VideoOS 4.1.0 ausgeliefert, ein Downgrade auf eine frühere Version ist jedoch nicht möglich.
  • Für Poly G7500- und Poly Studio X Series-Systeme (mit Ausnahme der Poly Studio X52) ist ein Downgrade auf frühere Poly VideoOS 4.x-Versionen möglich.
  • Ein Downgrade von Poly VideoOS 4.x auf 3.x-Versionen wird nicht unterstützt.
  • Ihr System muss mindestens mit Poly VideoOS 3.14.1 oder neuer betrieben werden, bevor ein Update durchgeführt werden kann. Wenn Ihr System mit einer älteren Version läuft, müssen Sie zuerst ein Update auf Version 3.14.1 oder neuer durchführen. Ein direktes Update auf diese Version ohne vorheriges Upgrade auf 3.14.1 oder neuer wird nicht unterstützt, da dieser Upgrade-Pfad ungetestet ist und dazu führen kann, dass Ihr System nicht mehr ordnungsgemäß funktioniert.

What´s new

Dieses Wartungsrelease von Poly VideoOS ist für alle Poly- und Partnermodi verfügbar.

Hardware-Unterstützung

  • Diese Version enthält Unterstützung für Poly Studio X32 Premium All-in-One-Videobars.

Verbesserungen und Fehlerbehebungen

Diese Version bietet viele qualitätsorientierte Verbesserungen und Fehlerbehebungen zur Lösung von Kundenproblemen. Zu den wichtigsten behobenen Problemen gehören:

  • HDMI-Inhaltsfreigabe verursacht Systeminstabilität, was zu einem leeren Bildschirm oder keiner Ausgabe auf dem Systemmonitor auf Poly Studio X52-, Poly Studio X72- und Poly Studio G62-Systemen führt (PVENG-27863)
  • Nach einer Systemaktualisierung kommt die Poly Studio X52-Videobar manchmal nicht wieder online (PVENG-28403)
  • Beim Umschalten zwischen Microsoft Teams und Poly Video-Modus wird auf einer Poly Studio X30-Videobar im Microsoft Teams-Modus manchmal eine Fehlermeldung bezüglich des Gerätelimits angezeigt (PVENG-26518)
  • Das Gerät meldet sich manchmal nicht erfolgreich auf einer Poly Studio X30-Videobar im Microsoft Teams-Modus an (PVENG-27655)
  • Unterstützung für Poly Studio X32 Premium All-in-One-Videobar
    Poly VideoOS 4.4.2 unterstützt die Poly Studio X32 Premium All-in-One-Videobar. Poly Studio X32 unterstützt kleine Besprechungsräume und kann im Poly Video-Modus und im Poly Device-Modus verwendet werden. Poly Studio X32 unterstützt auch native Anwendungen von Drittanbietern wie Microsoft Teams Rooms und Zoom Rooms.

Support für Poly Studio X32 Premium All-in-One Videobars

Poly VideoOS 4.4.2 unterstützt die Premium-All-in-One-Videobar Poly Studio X32. Poly Studio X32 unterstützt kleine Besprechungsräume und kann im Poly Video-Modus und im Poly Device-Modus verwendet werden. Poly Studio X32 unterstützt auch native Anwendungen von Drittanbietern wie Microsoft Teams Rooms und Zoom Rooms.

Important:
Poly Studio X32 ships with Poly VideoOS 4.2.6. Poly recommends that you update your system to Poly VideoOS 4.4.2 or later.

Sie können Ihr System über den Poly-Updateserver, Poly Lens, Teams Admin Center oder Zoom Device Manager aktualisieren.


Poly Studio X32 Unboxing




Partner App Updates

Diese Version enthält die folgenden Versionen von Partneranwendungen und wurde mit ihnen getestet.

Partner applicationVersionFeatures
Microsoft Teams RoomsAdmin Agent: 1.0.0.202402202353.productTeams: 1449/1.0.96.2024080804Company Portal: 5.0.6061.0Maintenance releaseFor more information on this Microsoft Teams Room release, visit the Microsoft Teams Rooms website.
Zoom RoomsZoom Rooms: 6.1.0.5144Zoom Rooms Controller (TC8 / TC10): 5.17.5Maintenance release.For more information on this Zoom Room release, visit the Zoom website.
Google Meet2024.0602.00.00Maintenance release.
Ring Central24.3.10.21Maintenance release.For more information on Ring Central, visit the Ring Central website.
Tencent Meeting RoomsRooms: 3.28.290.570Controller: 3.21.250.570Maintenance release.For more information on this Tencent release, visit the Tencent website.
Dialpad1.028.1-0-gd5e4a6dMaintenance release.For more information on this Dialpad release, visit the Dialpad website.
BlueJeansN/ABlueJeans is no longer supported. After updating to Poly VideoOS 4.2.0, systems that are still using BlueJeans automatically revert to Poly Video mode.

Updating your system

Alle Systeme Poly G7500, Poly Studio G62 und Poly Studio X unterstützen Poly VideoOS 4.4.2.

Poly empfiehlt, Ihr Gerät so zu konfigurieren, dass es wöchentlich oder täglich automatisch neu gestartet wird. Diese Funktion kann dazu beitragen, dass Systeme optimal und effizient laufen, um Abstürze zu reduzieren, die bei einigen Konfigurationen in der Vergangenheit aufgetreten sind. Konfigurieren Sie diese Funktion in der System-Weboberfläche unter Allgemeine Einstellungen > Systemeinstellungen > Geplanten automatischen Neustart aktivieren.


Mit Poly VideoOS 4.4.2 getestete Produkte

Poly-Produkte werden ausführlich mit einer breiten Palette von Produkten getestet. Die folgenden Tabellen enthalten Informationen zu den Produkten, die auf Kompatibilität mit dieser Version getestet wurden.

  • Poly ist bestrebt, jedes standardkonforme System zu unterstützen, und untersucht Berichte über Poly-Systeme, die nicht mit anderen standardkonformen Anbietersystemen kompatibel sind.
  • Poly empfiehlt, alle Ihre Polycom-/Poly-Systeme mit den neuesten Softwareversionen zu aktualisieren. Eventuelle Kompatibilitätsprobleme wurden möglicherweise bereits durch Softwareupdates behoben.

Die folgende Liste ist kein vollständiges Verzeichnis kompatibler Geräte, sondern enthält die Produkte, die mit dieser Version getestet wurden.

ProductTested versions
Poly Clariti Core / Poly Clariti Edge (Formerly Polycom RealPresence DMA 7000), Appliance and Virtual Editions10.3.3.1-849745
Poly Clariti Manager (Formerly Polycom RealPresence Resource Manager), Virtual Edition10.12.0.1_17
ProductTested versions
Poly G7500, Poly Studio G62, Poly Studio X72, Poly Studio X70, Poly Studio X50, Poly Studio X30, Poly Studio X52, and Poly Studio X32 with Poly Trio C60Poly VideoOS 4.4.2
Poly Trio C609.0.1
ProductTested versions
Polycom EagleEye IV USB1.2.1
Poly Studio E70 camera1.11.2
Poly Studio E60 camera1.1.3.6
Poly Studio USB video bar2.1.2
Poly IP Table Microphone3.0.0
Poly IP Ceiling Microphone3.0.0
Poly Microphone IP Adapter3.0.1
Poly TC106.4.2
Poly TC86.4.2
Poly Lens1.5.0
ProductTested versions
Google Meet2024.0602.00.00
Zoom Rooms6.1.0.5144
Microsoft Teams1449/1.0.96.2024080804
Dialpad1.028.1-0-gd5e4a6d
LogMeIn1.219.11
RingCentral24.3.10.21
Tencent3.28.290.570

Resolved issues in Poly VideoOS 4.4.2

Hinweis:
Ab VideoOS 4.3.1 haben ERequest-IDs das Format PVENG-XXXXX. Wenn Sie ein Problem mit einer ID im alten Format (EN-XXXXXX) verfolgen, können Sie bei der Arbeit mit dem Poly-Support weiterhin die EN-Nummer verwenden, um auf Ihr Problem zu verweisen.
Diese Versionshinweise enthalten möglicherweise nicht alle behobenen Probleme, Benutzererfahrungsaktualisierungen, Leistungskorrekturen und Upgrades. Darüber hinaus sind die Informationen zum Zeitpunkt der Veröffentlichung aktuell und können ohne vorherige Ankündigung geändert werden.
Behobene Probleme in dieser Version werden wirksam, sobald Sie Ihr System aktualisieren.

Übersicht der in dieser Version behobenen Issues:

CategoryIssue IDDescription
AudioPVENG-28177On a Poly Studio X video bar with a connected Poly RealPresence Debut Expansion microphone, sometimes after answering a call from another partner application, the microphone stops working.
AudioPVENG-27248On a Poly Studio X50 video bar in Microsoft Teams mode, sometimes echo or feedback is heard.
AudioPVENG-27081On a Poly Studio X52 video bar in Microsoft Teams mode, sometimes the far end audio volume is low.
AudioPVENG-26506On a Poly G7500 system, the status bar for line output doesn’t show the status of remote audio when muted.
Device ManagementPVENG-28403On a Poly Studio X52 video bar, after a system update, sometimes the device doesn’t come back online.
Device ManagementPVENG-27999On a Poly G7500 system or Poly Studio X50 and Poly Studio X52 video bar in Zoom Rooms with CEC enabled, one or both monitors aren’t detected after waking from sleep.
Device ManagementPVENG-27655On a Poly Studio X30 video bar in Microsoft Teams mode, the device doesn’t sign in successfully.
Device ManagementPVENG-25934On a Poly G7500 system when changing provider an error message that changes couldn’t be submitted briefly displays.
Partner ApplicationPVENG-28038On a Poly Studio X video bar in Zoom Rooms, a sharing key or meeting ID is requested when attempting to direct share via Zoom.
Partner ApplicationPVENG-27385On a Poly G7500 system in Microsoft Teams mode with an IP LLN connected Poly Studio E70 camera, no video shows after a partner application update.
Partner ApplicationPVENG-26518On a Poly Studio X30 video bar in Microsoft Teams mode, when switching between Teams and Poly Video mode an error message related to device limit sometimes displays.
PeripheralsPVENG-28283On a Poly Studio X video bar with a connected Poly TC10 touch controller, a selected camera preset doesn’t save correctly.
PeripheralsPVENG-27863On a Poly Studio G62 system, Poly Studio X72 or Poly Studio X52 video bars, HDMI content sharing causes system instability resulting in blank content or no output to the system monitor.
PeripheralsPVENG-27713On a Poly Studio X50 video bar with a connected Poly TC8 touch controller in Google Meet mode, the Device Mode button is missing.
PeripheralsPVENG-26504A connected Poly TC8 touch controller wrongly shows as yet unreleased software version as being available.
ProvisioningPVENG-27682On a Poly Studio X50 video bar, you can’t configure the device with the remote log server transport protocol set to TLS.
ProvisioningPVENG-27655On a Poly Studio X30 video bar in Microsoft Teams mode, the device sometimes doesn’t sign in successfully.

Known issues in Poly VideoOS 4.4.2

Hinweis:
Diese Versionshinweise enthalten keine vollständige Liste aller bekannten Probleme der Software. Probleme, von denen nicht erwartet wird, dass sie Kunden mit Standardumgebungen für Sprach- und Videokonferenzen erheblich beeinträchtigen, sind möglicherweise nicht enthalten. Darüber hinaus werden die Informationen in diesen Versionshinweisen zum Zeitpunkt der Veröffentlichung so bereitgestellt, wie sie sind, und können ohne vorherige Ankündigung geändert werden.

Diese Tabelle mit bekannten Problemen enthält nur Probleme, die während dieser Version entdeckt wurden.

CategoryIssue IDDescriptionWorkaround
AudioPVENG-28528On a Poly Studio X30 video bar in a Pexip call, far end participants intermittently hear an echo or audio blip.No workaround.
AudioVOICE-77624On a Poly Studio X70 video bar with a Poly Trio C60 phone paired as an audio device, the far end may hear audio clipping.No workaround.
AudioPVENG-9176On a Poly Studio X52 video bar with a connected Samsung monitor, the TV Speakers option doesn’t work.Use the Poly Studio X52 video bar speakers.
AudioPVENG-21018On a Poly Studio X72 in Device Mode, the system makes a popping sound when you exit Device Mode using the touch controller.No workaround.
CameraPVENG-8496Selecting Disable All USB Ports on the Poly Studio X70 video bar disconnects the camera.No workaround.
CameraPVENG-20988On Poly Studio X72, Poly Studio X70, Poly Studio G62, or Poly G7500 using a Poly Studio E70 camera, the camera presets fail to save.No workaround.
CameraPVENG-20463On a Poly Studio X50 video bar in an inverted configuration, sometimes speaker framing doesn’t detect the speaker.Poly Studio X50 is designed to be upright whether mounted above or below the monitor. Mount the Poly Studio X50 in the upright position.
ConfigurationEN-243770PVENG-6386On a Poly Studio X video bar in Poly Video Mode with no monitor connected, the device fails to work.Connect any monitors, cameras, or peripherals before starting the system.
Device managementPVENG-25562On a Poly Studio X52 system, the message that an administrator is requesting to capture diagnostic video doesn’t appear on the touch controller.Use the system web interface or Poly Lens to restart the system.
Device managementPVENG-25545If you capture a snapshot during a content sharing session and end the session with the snapshot displayed, the system remains awake and doesn’t enter sleep mode.Start and end another call.
Device managementPVENG-25544On Poly Studio G62 system, disabling all USB ports doesn’t work.No workaround.
Device managementEN-240753PVENG-7684On a Poly Studio X video bar in Teams mode with a connected Poly TC8 touch controller, the system may show as offline in Teams admin center and unpair with the controller.Restart the system and enable the daily or weekly Scheduled Auto Restart feature.
Partner applicationEN-233295PVENG-8425On a Poly Studio X70 video bar with a connected Poly Studio E70 camera in Zoom mode, switching the Poly Studio E70 camera and enabling Smart Gallery may result in the system defaulting back to the built-in camera.Use one of the other available tracking modes, including manual, speaker focus, or autoframing.
Partner applicationEN-202446PVENG-9005On a Poly Studio X video bar in Teams mode, the PAC file instruction isn’t correctly utilized to bypass the proxy.Use the (dnsDomainIs(host, „local.example.com“) function instead of an IP based (isInNet(dnsResolve(host), „ip_address“, „IP_address_pattern_mask“) function.
PeripheralsPVENG-25765On a Poly TC10 device, the time doesn’t change after changing the time zone.Reboot the Poly TC10 device.
PeripheralsPVENG-24976On a Poly TC10 or Poly TC8 device, an incorrect IP address displays.Sign in to the touch controller as administrator.
PeripheralsPVENG-20689On a Poly Studio X72 system connected to a Dell touch screen monitor, touching the monitor doesn’t wake up the system.Use a connected Poly touch controller or remote control to wake the system.
PeripheralsPVENG-12655On Poly Studio X70, after you power cycle the system, the connected Poly TC8 device is forced to pair again after one minute.Wait for the Poly TC8 device to pair to the system.
PeripheralsEN-238525PVENG-9141On a Poly G7500 system, the device doesn’t connect using Miracast.Restart the system and wireless connection.
PeripheralsEN-182043PVENG-9924On a Poly Studio X50 video bar in Poly Video Mode with a connected Poly TC8 touch controller, you can’t see incoming call notifications when the device displays the Camera or Settings screen.When the front of room monitor displays the active call message, close the Camera or Settings screens to answer the call.
ProvisioningPVENG-24585On a PolyTC10 device, the Poly Lens QR code doesn’t appear during out of box setup.Register your system to Poly Lens Cloud after out of box setup using the system web interface.
ProvisioningEN-248675PVENG-20443On a Poly G7500 or Poly Studio X system, the device doesn’t connect via Wi-Fi and Cisco Access Points after a system update.Disable Adaptive FT (Fast Transition) in Cisco Access Points.

Share: